Genre: Informacyjne

As its name suggests, Orient News is a non-stop news channel that offers coverage of current affairs in the Middle East and Near East regions. Ghassan Aboud, the channel’s owner, justifies the relevance of this channel by the absence of satellite channels specializing in the Syrian audiovisual landscape. The programmes on Orient News are broadcast… Czytaj dalej »

Press TV is broadcast for the first time on Iranian television in July 2007, and has now developed a worldwide audience. Based in Tehran, the channel has correspondents throughout the world, and the international news channel publishes the latest news on various topics, from cinema and art to economics and politics. Available on the Hotbird… Czytaj dalej »

Rai News 24 is an Italian public broadcasting service which was founded in 1999. Taking its inspiration from CNN, the American news channel, it belongs to the state-owned broadcasting company Rai (Radiotelevisione italiana) and broadcasts national and international current events and information 24 hours a day, 7 days a week. Spearheading the programme schedule, the… Czytaj dalej »

Ronahî TV is a general Kurdish oriented entertainment and news television programme station. It has broadcast its programmes since 2012. Its mission remains the same: to primarily entertain and then to inform the Kurdish community, which it achieves to a massive degree. Its programme schedule offers twenty broadcasts in Kurdish and Arabic throughout the day…. Czytaj dalej »

Rossiya 24 (Russia-24 in English) is the heiress of the state TV channel Vosti. Part of the television station’s network belonging to public broadcaster VGTRK (Compagnie State television and broadcast throughout Russia), it has established its headquarters in the Russian capital, Moscow. This channel provides continuous coverage of national and international news. Its purpose is… Czytaj dalej »

RT Arabic, or Rusiya Al-Yawm, is a Russian non-stop news television channel broadcast in the Arabic language. Founded in 2007, RT Arabic is the sister company of the international English language channel, Russia Today. The channel targets the Arabic speaking population of the world and offers a Russian perspective on global news and current affairs…. Czytaj dalej »

RT Documentary is a Russian continuous broadcast TV news channel . The chain RT Documentary broadcasts in different languages: English, Arabic, French, and of course Russian. Its objective is to offer the international community an additional image of Russia through a quite different presentation of information from that offered by the Western media. RT Documentary… Czytaj dalej »

Based in Moscow and launched in 2005 as Russia Today, RT is a Russian government-funded, 24-hour news network. RT English covers all sectors of Russian and international news including headlines and breaking news which relate to current affairs, politics, the economy, finance, entertainment, sporting events and more… Winners of the Best 24-Hour News Programme at… Czytaj dalej »

News, sport, TV, Radio & a whole lot more from Afghanistan & the world in Pashto, Dari & English. RTA can be received in the all Europe, Middle East and North Africa region, through the HOTBIRD/Eutelsat 13.0°E satellite, and viewers can receive it for free.

„RTVI Archive” is a combination of the best shows for the last 20-years of history of the channel. „RTVI Archive” is a selection of programs from more than 10,000 hours of the RTVI library such as „Special Opinion”, „In New York with Victor Topaller”, „Russian accent”, „American Likbez”. RTVI Archive can be received in the… Czytaj dalej »

Rudaw is originally a Kurdish media group. The television channel features many programmes about Kurdistan and Kurdish culture. Rudaw is broadcast in Europe, the Middle East and America. For this reason, English and Kurdish are used so that all viewers can follow the programmes. But this focus does not mean that the network ever intends… Czytaj dalej »

A free Egyptian satellite channel affiliated to Cleopatra Media, owned by an Egyptian businessman and politician. It was launched in 2011. The main objective is to cover the Egyptian political and social life with a different and independent outlook. The channel also broadcasts News and TV series. Sada Elbalad can be received in the all… Czytaj dalej »